Fotozoektocht Emmaüsparochie

De Emmaüsparochie, die de vijf bestaande parochies van de deelgemeenten Sint-Andries en Sint-Michiels bundelt, organiseert de hele komende zomer een fotozoektocht voor het hele gezin. De fotozoektocht zal de deelnemers helpen om het grondgebied van de hele Emmaüsparochie op speelse wijze te ontdekken.

De Emmaüsparochie werd gevormd in 2015 en bestaat uit de vijf vroegere parochies die de zuidrand van Brugge vormen: Sint-Andries, Sint-Baafs, Sint-Willibrord, Sint-Michiel en Sint-Godelieve. Met de fotozoektocht die zij uitgewerkt heeft wil de Emmaüsparochie de mensen naast hun eigen vertrouwde parochiekerk ook de andere kernen leren kennen over de oude parochiegrenzen heen.

De opdracht bestaat erin een aantal foto’s en benamingen te situeren in onze parochiekernen. De tocht vormt een lus. Er kan gestart worden bij elke kerk. De oplossingen zijn te vinden in de omgeving van de vijf kerken. Het parcours is opgesteld als fietstocht en doet de vijf kernen aan. Maar met enkele omweggetjes kan ze ook met de auto of de motorfiets afgelegd worden.

De zoektocht loopt van 15 juni tot 31 augustus 2017 en is gratis. Om te kunnen meedoen heb je wel een deelnameformulier nodig. Dat is verkrijgbaar bij veel handelszaken in Sint-Andries en Sint-Michiels, en verder op het Emmaüssecretariaat, Koude-Keukenstraat 8c, Sint-Andries of bij Daniël Tamsin,’t Groeneveld 49, St-Michiels. Je kunt het formulier en het boekje met de opdrachten ook makkelijk downloaden hieronder. Ook wie geen regelmatig kerkganger is, is evengoed welkom om aan de zoektocht deel te nemen.

De antwoordformulieren moeten uiterlijk op 31 augustus ingediend worden. Aan de fotozoektocht zijn mooie prijzen verbonden. De prijsuitreiking is voorzien op zondag 17 september 2017, tijdens de receptie die aansluit op de feestelijke gezamenlijke Startviering van het nieuwe Emmaüswerkjaar om 10.30 uur in de kerk van Sint-Willibrord, Keurvorst Karel Theodoorstraat 2, 8200 St-Andries.

Wie de zuidkant van Brugge beter wil leren kennen, krijgt deze zomer met de Fotozoektocht van de Emmaüsparochie een heel aantrekkelijke kans om dat op een ontspannende en speelse wijze te doen, en daar bovendien nog een leuke prijs mee te winnen.

Download het Deelnameformulier Fotozoektocht Emmaüsparochie

Download het Boekje met de opdrachten en het deelnameformulier van de Fotozoektocht

Download het Parcours van de Fotozoektocht

Het parcours van de Fietszoektocht