Kinderviering 6 mei

Op zondag 6 mei is er kinderviering om 9.30 uur en om 11 uur in de kerk van Sint-Baafs. In deze vieringen zetten de eerstecommunicantjes en hun mama’s en papa’s het laatste stapje op weg naar de viering van de eerste communie.

ONZE ORGANISATIE:
–  om 9.30 uur viering voor de kinderen die hun eerste communie doen op zondag
–  om 11 uur viering voor de kinderen die hun eerste communie doen op op zaterdag

De communicanten brengen hun eigen brooddoekje in hun rugzakje mee. Daarop tekenden ze hoe zij ‘als brood voor anderen’ kunnen zijn; hoe zij als een ‘vriend van Jezus’ kunnen leven. Heel zeker vertellen zij ons hoe je dit kan doen, in het leven van elke dag. Misschien reiken zij ons enkele verfrissende ideeën aan!

Wij kijken er al naar uit om hun brooddoekjes te bewonderen. Vergeet je niet om de naam van je kind ergens op het brooddoekje te schrijven? Zo vinden alle kinderen na de viering hun eigen doekje terug.

We vieren samen rond de tafel van vriendschap en verbondenheid. En het wordt een bijzondere viering, want het is tijd voor het laatste supporterskruisje. De volgende viering is het écht de ‘eerste communie’ van onze 7-jarigen.

Een warme oproep aan alle kinderen die graag mee zingen om samen in te zingen in de kerk om 9 uur voor de viering van 9.30 uur en om 10.30 uur voor de viering van 11 uur.  Zo wordt onze viering nog een beetje feestelijker.

We wensen alle kinderen en hun mama’s en papa’s een deugddoende viering toe. Heel graag tot dan.

De werkgroep Kindervieringen van de Emmaüsparochie

Kinderviering 6 mei