Kinderviering ‘Wekker zijn’ op 3/12

Familienieuws, Nieuws

Op zondag 3 december is er kinderviering om 9.30 u. en om 11 u. in de kerk van Sint-Baafs. We nodigen alle kinderen en jonge gezinnen uit om mee te vieren. Het is meteen ook de tweede viering voor de eerstecommunicantjes van onze Emmaüsparochie.

Thuis gebruiken de communicantjes al een tijdje hun bijzondere ‘herders-zoen-zalf’. Dat is een heel eenvoudige manier om mensen te laten voelen dat je hen graag ziet. Het is tegelijkertijd een kans om je met elkaar te verzoenen als er ruzie is. Rustig worden, zachtjes zalven en opnieuw met elkaar ‘verder’ gaan.

Tijdens de viering linken we dit ritueel aan de adventsboodschap. Wij mogen ‘wakkere mensen’ zijn en worden. Verzoenen, elkaar graag zien, er zijn voor anderen,… dat moet je gewoon doen, elke dag opnieuw.

We hopen dat de vieringen deugddoend en rustgevend zijn, zodat kinderen en grote mensen even stil staan; om daarna weer met nieuw enthousiasme verder te gaan, op weg naar Kerstmis.

Alle kinderen, broers en zusjes die graag zingen, zijn hartelijk welkom om even enkele liedjes in te oefenen:
– we zingen in om 9 uur voor de viering van 9.30 uur
– we zingen in om 10.30 uur voor de viering van 11 uur.

We maken er fijne vieringen van! Heel graag tot dan.

De werkgroep Eerste Communie/Kindervieringen van de Emmaüsparochie

Kinderviering ‘Wekker zijn’ op 3/12