Oasemoment 23 februari

Op donderdagavond 23 februari biedt de Emmaüsparochie weer een Oasemoment aan, zoals elke vierde donderdag van de maand. Dat wordt deze keer een gebedsviering rond het thema ‘Kostbaar in zijn ogen’.

Ook onze nieuwe bisschop Lode Aerts koos bij zijn aanstelling in december vorig jaar een kort en kernachtig citaat uit de Bijbel als zijn spreuk. Zijn keuze viel op ‘Kostbaar in zijn ogen’, een zinnetje uit de profeet Jesaja waarmee de profeet aangeeft hoe belangrijk God elke mens vindt. Deze vier woorden vormen de kern van het evangelie, licht onze bisschop zijn keuze toe. Wij zijn oneindig kostbaar in Gods ogen, en dat is voor ons een woord van vertrouwen in tijden van verwarring.

Met het Oasemoment zullen we graag stilstaan bij deze rijke boodschap van hoop en vertrouwen die de bisschop onze christen gemeenschap meegeeft, op de wijze zoals het Oasemoment dat telkens doet, in een viering met bezinnende teksten, gebeden, een vleugje muziek en ook veel stilte. Elke Oasemoment is een halfuur samen bidden, en daar vitamines en inspiratie uit puren voor de weken die volgen.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdagavond 23 februari om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2, 8200 Sint-Andries, achter de Quick op het kruispunt van Torhoutse Steenweg met Expresweg). U bent er al welkom vanaf 18.30 uur, om als u dat wenst reeds voor het begin van het Oasemoment tot rust te komen en uw geest helemaal open te stellen.

Op de website www.emmausparochie.be kunt u makkelijk de teksten van alle voorgaande Oasemomenten lezen en downloaden. U vindt ze onder de rubriek ‘Inspiratie’.

Oasemoment 23 februari