Oasemoment ‘Levend water’

Elke vierde donderdagavond van de maand organiseert de Emmaüsparochie een Oasemoment in de kerk van Sint-Willibrord. In maart is dat op donderdag 23 maart, en dat Oasemoment zal gewijd zijn aan het thema “Levend water”.

In de weekendviering die er net aan voorafgaat verhaalt het evangelie over de Samaritaanse vrouw. Jezus ontmoet haar aan de Jakobsbron, hij heeft dorst en vraagt haar om water te putten voor Hem. In de loop van het gesprek dat volgt, zegt Hij iets dat sindsdien blijven zinderen is: “Wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, krijgt in eeuwigheid geen dorst meer. Want het water dat Ik je geef, geeft je het eeuwige leven.”

Jezus zelf wordt een nieuwe bron, en mensen die zich aan die bron laven krijgen leven voorgoed. Bij Hem mogen we tot rust komen, bij Hem vinden we nieuw leven en inspiratie, aan deze bron van levendwater putten we nooit vergeefs. Bij die buitengewone boodschap van hoop en vertrouwen wil het Oasemoment stil blijven staan, en uitzoeken welke plaats we die boodschap in ons leven kunnen geven.

Het Oasemoment op donderdagavond 23 maart in de kerk van Sint-Willibrord begint om 19 uur. U bent er al vanaf 18.30 uur welkom om tot stilte en gebed te komen.

Elk Oasemoment is een deugddoend moment van stilvallen na de drukte van alledag, je krijgt er inspiratie en vitamientjes om je eigen leven vaste grond en richting te geven.

Oasemoment ‘Levend water’