Oasemoment op 23 november

Het vijftigste Oasemoment van de Emmaüsparochie vindt plaats op donderdagavond 23 november en zal gewijd zijn aan het feest van Christus Koning.

De laatste zondag van het kerkelijk jaar wordt het feest van Christus Koning gevierd. Dat feest is nochtans niet zo oud, het wordt pas sinds 1925 gevierd. Maar heden ten dage weten we helemaal niet meer hoe we met dat feest moeten omgaan. We hebben het niet meer zo voor een triomfantelijke Jezus Christus, het beeld van de machtige heerser over de wereld lijkt zo haaks te staan op de Goede Herder waarmee de mensgeworden zoon van God zichzelf aan ons voorgesteld heeft.

Kan het feest van Christus Koning ons toch nog aanspreken? Kunnen we het een andere en nieuwe plaats geven in ons geloofsverhaal? Kan het rijk waar Christus de koning van is misschien een rijk zijn waar recht en vrede en liefde heersen, waar geweld en angst uitgebannen zijn? Over dat rijk en onze rol daarin wil het Oasemoment het hebben.

Dit Oasemoment wordt dus het vijftigste in de reeks. Het eerste vond plaats in december 2012, en de warme reacties erop zorgden ervoor dat het al snel een maandelijkse traditie werd, tien maanden per jaar met alleen een pauze in de zomervakantie. Telkens weer vormt dit halfuur bij het vallen van de avond het perfecte moment om tot rust, bezinning en gebed komen, elk voor zich maar toch met z’n allen samen. Met daarbij veel ruimte voor stilte, en telkens ook inspirerende muziek tussen de teksten door. Elk Oaseoment weer is een bron van vitamines voor wie het bijwoont. Maar ook wie er niet bij kan zijn, kan er toch deugd aan beleven. Want de teksten worden achteraf telkens gepubliceerd op de website van de Emmaüsparochie www.emmausparochie.be

Het Oasemoment rond Christus Koning vindt plaats op donderdag 23 november om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord. U bent er al welkom vanaf 18.30 uur om uzelf helemaal in de stemming te brengen.

Oasemoment op 23 november