Startviering op 11 september

Op zondag 11 september om 10.30 uur start de Emmaüsparochie haar nieuwe werkjaar met een gezamenlijke Startviering in de kerk van Sint-Godelieve.

Een jaar geleden ging de Emmaüsparochie van start met een feestelijke aanstellingsviering waaraan alle koren van onze vijf kerken meewerkten en waarop alle gelovigen van de vijf kerken uitgenodigd en in groten getale aanwezig waren. Achteraf kregen we van veel kanten te horen wat een mooi moment dat geweest was, hoeveel deugd het deed om met z’n allen samen eucharistie te kunnen vieren. Daarom werd beslist om voortaan in september elk werkjaar op te starten met een bijzondere zondagsviering die gemeenschappelijk is voor alle vijf de kerken van de Emmaüsparochie. Vorig jaar was die viering in de kerk van Sint-Baafs, dit jaar krijgt de kerk van Sint-Godelieve de eer om er de Startviering te laten doorgaan, maar wel op het voor Sint-Godelieve minder gebruikelijke startuur 10.30 uur. Opnieuw werken de verschillende koren van de Sint-Emmaüsparochie samen om er ook muzikaal weer een extra feestelijke gebeurtenis van te maken.

De gelovigen van alle vijf de kernen van de Emmaüsparochie worden hartelijk uitgenodigd om deel te nemen aan deze gezamenlijke zondagsmis. Samen vieren doet inderdaad deugd! Daarom is er op zondag 11 september in geen enkele andere kerk van de Emmaüsparochie een eucharistieviering. De enige andere weekendmis dat weekend is op zaterdag 10 september om 18 uur in Sint-Andries.

Alle aanwezigen worden meteen na de Startviering verwacht voor een receptie. Die vindt plaats in het Parochiaal Centrum Onze Ark vlak naast de kerk van Sint-Godelieve.

Zondag 11 september wordt weer een mooie datum om aan te stippen in de kalender van de Emmaüsparochie!

Startviering op 11 september