Zomerregeling weekendmissen

Ook priesters en predikanten hebben recht op een beetje vakantie. Daarom beperken wij net als vorig jaar het aantal weekendvieringen in juli en augustus. In die twee maanden zullen er in onze Emmaüsparochie elk weekend drie missen zijn, één op zaterdag en twee op zondag. De viering op zaterdag is om zes uur ’s avonds en vindt afwisselend plaats in Sint-Godelieve of Sint-Willibrord.  Op zondag is er elk weekend een viering om 9 uur in Sint-Andries, en dan is er nog een tweede viering om halfelf, en die vindt afwisselend plaats in Sint-Baafs of Sint-Michiel.

Vorig jaar hebben we veel positieve reacties gekregen op de beperking van het aantal weekendvieringen.  In elke mis zat er veel volk, de mensen van Sint-Andries en Sint-Michiels vonden duidelijk de weg naar de andere kerken van onze Emmaüsparochie, er werd uitstekend meegezongen en dat gaf echt een goed gevoel, op zo’n manier voel je je echt deel uitmaken van een levende geloofsgemeenschap.

Dit jaar hernemen we min of meer die aanpak, maar we hebben het systeem nog eenvoudiger gemaakt, met vieringen telkens op zaterdag om 18 uur en op zondag om 9 uur en 10.30 uur. U vindt het overzicht hieronder. Of download de tabel hier.

Ook het aanbod van eucharistievieringen in de week is anders: in juli en augustus is er op werkdagen elke week één mis, dat is onze midweekviering in Sint-Willibrordkerk op woensdag om halfzeven.

Zomerregeling weekendmissen