Oasemoment staat weer stil bij de Bergrede

Voor een tweede keer dit jaar stelt het maandelijks Oasemoment van de Emmaüsparochie de Bergrede centraal. Het Oasemoment op donderdag 28 april zal helemaal gaan over de uitdagende woorden die Jezus Christus tot zijn volgelingen sprak: “Jullie zijn het zout van de aarde, en “jullie zijn het licht van de wereld”. Dat zei hij meteen nadat Hij de zaligsprekingen uitgesproken had, het begin van de Bergrede. Bij die Bergrede blijven de Oasemomenten dit jaar enkele keren stilstaan, want ze vormt een krachtige samenvatting van Jezus’ leefregels voor de christenen.

Zout geeft smaak aan het leven, en licht geeft schittering en kleur aan alles. Zout en licht zijn twee beelden waarmee Jezus trefzeker aangeeft welk een belangrijke en positieve rol elke mens kan spelen voor iedereen in zijn omgeving: elk van ons kan smaak geven aan het leven, elk van ons is bestemd om de duisternis uit het leven van mensen te weren. Wat een magnifieke uitdaging is dat! En die uitdaging geldt niet voor een beperkt groepje uitverkoren mensen, maar voor werkelijk elk van ons.

Met enkele teksten en gebeden, en tussendoor ook veel ruimte voor stilte, zal het Oasemoment deze vreugdevolle boodschap een stuk concreter maken en vertalen naar de realiteit van alledag. Zoals elke maand wordt het weer een mooi moment van tot rust en inkeer komen om, elk voor zich en toch allen samen, stil te staan bij wat ons leven zin en richting geeft.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdagavond 28 april om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord. U bent er al welkom vanaf 18.30 uur in de weekkapel voor stil gebed.

De teksten van alle vroegere Oasemomenten kunt u hier lezen en downloaden.

Oasemoment staat weer stil bij de Bergrede