Advent: ‘Dromen dat het anders kan’

Op woensdag 9 december houdt onze Emmaüsparochie haar jaarlijkse adventsbezinning. Dit bezinningsmoment in voorbereiding van Kerstmis heeft plaats om 19 uur in de Sint-Godelievekerk (Sint-Michielslaan).

In deze verwarde tijden van geweld en onrust is het belangrijk om als christelijke gemeenschap te blijven geloven in de verwachting van het Rijk Gods van vrede. Daarom koos de pastorale ploeg voor het thema ‘Dromen dat het anders kan’. Advent, de aanloop naar Kerstmis, is ook een beetje wachten op een betere wereld. Kerstmis zegt immers dat het allemaal anders moet worden: vrede op aarde met mensen van goede wil. “Geen volk zal nog het zwaard trekken tegen een ander volk, geen mens zal meer weten wat oorlog is”, voorspelde de profeet Jesaja. “Pas goed op, wees waakzaam, want jullie weten niet wanneer die tijd zal komen”, vroeg Jezus. Leven vanuit die hoop vraagt van ons een actieve houding van onbaatzuchtigheid, van dienstbaarheid, van grootmoedigheid.

Advent: ‘Dromen dat het anders kan’