Inspiratie op onze site

Wil je het stil maken in je hart en zoek je inspiratie om op je eentje te bezinnen en te bidden? Dan kan je daarvoor ook makkelijk terecht op onze website.

Onder het hoofdstuk ‘Inspiratie’ vind je er een schat aan teksten die je op weg kunnen helpen. Je vindt er bijvoorbeeld alle teksten van de Oasemomenten die maandelijks plaatsvinden en van alle “Sta eens stil”-bijdragen die in Kerk&Leven verschenen zijn. Je kunt er ook terecht voor een aantal bezinnende teksten rond thema’s van geloof en kerk en voor opvallende preken die in de voorbije jaren gehouden werden in onze Emmaüsparochie. Op de website staan ook een heel aantal mooie en treffende gebeden die aansluiten rond een brede waaier thema’s. Je vindt er vast wel iets dat aansluit bij je stemming of je vraag.

Omdat het nu Paastijd is bieden we de overweging ‘Om Pasen hier en nu bidden we’ van Jean-Paul Vermassen aan. Deze en andere bezinningsteksten kun je ook lezen op onze website onder de rubriek ‘Bezinning’ of door hier te klikken.. Je kunt de teksten er ook downloaden.

Tegen de bekoring om het op te geven,
omwille van zoveel tegenwerking,
omwille van zoveel afgunst en roddel.

Tegen verlies van geloof in goedheid van de mens,
omwille van zoveel eigenbelang,
omwille van zoveel onderdrukking en uitbuiting.

Word licht in onze duisternis.
Word verrijzenis van nieuw vertrouwen in verandering.

Tegen het opgeven van hoop en geloof,
omwille van zoveel machtsmisbruik,
omwille van zoveel geweld.

Tegen gebrek aan durf en moed tot geloofsgetuigenis,
omwille van zoveel godsdienstige onverschilligheid van mensen,
omwille van zoveel argwaan tegenover kerk en kerkelijke leiding.

Word licht in onze duisternis.
Word verrijzenis van lef
om het evangelie hoe dan ook te blijven zaaien.

Om Pasen hier en nu bidden we.

(Jean-Paul Vermassen)

Inspiratie op onze site