Vreugdevolle Startviering

‘Vreugdevol’ was de leidraad van de eucharistieviering waarmee de Emmaüsparochie op zondag 17 september haar nieuwe werkjaar opende in de kerk van Sint-Willibrord. En vreugdevol was de viering zelf, een feestelijke opmaat voor weer een heel jaar samen op weg gaan!

Het was pas de derde keer dat ze plaatsvond, en toch is de Startviering al een vaste traditie geworden bij de Emmaüsparochie: een intens moment van met velen in gebed en muziek bijeen zijn en daar inspiratie en sterkte uit putten om het nieuwe werkjaar hoopvol en blij in te gaan. Ook nu weer kreeg samen zingen daar een belangrijke rol bij, zangers van alle koren van de vijf parochiekernen zetten de kerk in vuur en vlam, feestelijk ondersteund door het orgel van Sint-Willibrord.

In zijn homilie verwees pastoor Filip Vanbesien naar de boom die vooraan stond, een gelijkaardig exemplaar zal straks in elk van onze vijf kerken vooraan staan. “Alle vijf zullen ze dezelfde wortels hebben, de wortels van het elkaar gaarne zien. Dat is wat wij in de Emmaüsparochie met elkaar willen delen,” duidde Filip het beeld van de boom. “De boom staat al stevig, maar hij zal nog groeien, net zoals onze Emmaüsparochie.”

Onze pastoor riep iedereen op om mild te zijn, elkaar te vergeven “tot zeven maal zeventig maal” en mekaar niks te blijven aanrekenen. Hij spoorde ook aan tot dankbaarheid en vroeg ons vooral vreugdevol te zijn wanneer we elkaar ontmoeten. “Laten we warme mensen zijn voor elkaar” zo besloot hij, en daarmee knoopte hij meteen weer aan bij het thema van de viering.

Meteen na de mis waren alle kerkgangers te gast voor de receptie die plaatsvond in en aan het Parochiaal Onmoetingscentrum naast de kerk. Tijdens die receptie was er ook de bekendmaking van de prijswinnaars en de uitreiking van de prijzen aan de 135 winnaars van de Fotozoektocht die de Emmaüsparochie de voorbije zomermaanden organiseerde.

Een feestelijke start van het nieuwe werkjaar, wie erbij was zal de Startviering volgend jaar in geen geval willen missen.

Hieronder kunt u de foto’s van de Startviering aanklikken en downloaden.

[AFG_gallery id=’36’]
Vreugdevolle Startviering