Oasemoment donderdag 22 februari

Het Oasemoment dat onze Emmaüsparochie organiseert op donderdagavond 22 februari wordt een bezinning over wat drie apostelen meemaakten op een hoge berg: plots zagen ze het gezicht van Jezus veranderen en zijn kleren stralend wit worden. En een stem sprak hun uit een wolk toe: “Dit is mijn geliefde zoon, luister naar Hem.”

Het is de evangelietekst van het weekend dat op het Oasemoment volgt, het verhaal van een wonderlijk gebeuren weliswaar, maar wel een gebeuren dat ons ook nu nog inspireren kan. Misschien blijft God ons uitnodigen om, net als Jezus dat deed, met Hem een berg op te gaan om de rust en de stilte op te zoeken en te ervaren dat leven in zijn nabijheid je ‘anders’ en ‘nieuw’ kan maken. Om daarna de berg weer af te dalen, terug te keren naar het gewone dagdagelijkse leven en daar zijn boodschap van liefde waar te helpen maken.

Twee maandelijkse Oasemomenten zijn er deze veertigdagentijd, en allebei zullen ze nauw aansluiten bij zondaglezingen van de vasten. Telkens zullen ze daarbij duidelijk maken dat die vasten geen tijd van sombere gezichten is maar ons wel telkens weer tekenen van hoop en nieuw leven aanreikt.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdagavond 22 februari om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2, Sint-Andries). U bent er al welkom vanaf 18.30 uur om alle jachtigheid af te leggen en tot rust te komen.

Oasemoment donderdag 22 februari