Weekendmissen vanaf september 2018

Vanaf 1 september zijn er elk weekend weer vijf weekendvieringen in de Emmaüsparochie. Er is dan weer elk weekend een weekendmis in elk van onze vijf parochiekerken.

Toch is de regeling anders dan het voorbije werkjaar. Toen wisselde het aanbod naargelang van de zoveelste zondag van de maand, en dat zette mensen soms op het verkeerde been. We kiezen nu voor een systeem waarbij er in elke kerk elk weekend op een vaste dag en een vast uur een misviering aangeboden wordt.

Om het concreet te maken: voortaan zijn er elke zaterdag twee vieringen, namelijk om halfvijf in Sint-Michiel en om 6 uur in Sint-Willibrord. En op zondag zijn er telkens drie vieringen: om 9 uur in Sint-Andries, om 10 uur in Sint-Godelieve en om halfelf in Sint-Baafs.

Omdat we steeds minder een beroep kunnen doen op hulppriesters is dit aanbod met elk weekend vijf vieringen slechts haalbaar zolang aan onze Emmaüsparochie nog twee priesters vast verbonden zijn. Maar we moeten er rekening mee houden dat rond de zomer van 2019 één van onze twee vaste priesters, Paul Coucke, met pensioen gaat. Op dat moment zullen we niet anders kunnen dan ons aantal weekendvieringen terugschroeven.  Maar laten we daar nu nog niet vooruit op lopen.  Het goede nieuws is nu dat we het komende werkjaar in alle vijf onze kerken mogen rekenen op een mooi en duidelijk aanbod van weekendvieringen.

Weekendmissen vanaf september 2018