5de zondag vasten

We vieren de vijfde zondag van de vasten.
Elke week van de vasten vind je hier teksten die bij de zondagsmis van het weekend passen. Lees elk weekend de tekst en bid het gebed dat erbij gekozen werd. Op die manier kan je week na week de vieringen van de veertigdagentijd meebeleven en meebidden met de geloofsgemeenschap van onze hele Emmaüsparochie.
De Emmaüsparochie laat je de hele veertigdagentijd niet los!
Laat ook jij de Emmaüsparochie niet los?

5de zondag van de vasten

Gebed

God,
U legt mensen geen verknechtende wet op,
maar schrijft woorden ten leven in ons binnenste.
Mogen deze levenswoorden zich nestelen
in het hart van zovelen
die in uw naam op weg gaan
om deze wereld meer en meer
op uw droom te doen lijken.
Als zus en broer,
met mensen van hier en mensen van het Zuiden.
Daar zijn wij zo dankbaar voor
en dat willen wij delen.
Vandaag en veertig dagen lang.
Amen.

Bezinning

‘Vice Versa 2006. Broederlijk Delen nodigt vijftig partners uit het Zuiden uit naar Vlaanderen. Te gast tijdens de vastenperiode. Ik herinner me de start met de gasten en de onthalende families alsof het gisteren was: de blijheid, het zoeken naar interessante programma’s voor de gasten uit het Zuiden, de uitwisseling met vele vrijwilligers in parochies en andere groepen. Kortom, het hele gebeuren ontketende een dynamiek van uitwisseling en wederzijds leren.

Ik deel volledig de visie van Broederlijk Delen om op zoek te gaan naar de kracht en de talenten van mensen in het Zuiden. Met onze solidariteit kunnen wij interesse tonen, luisteren, projecten ondersteunen en een duwtje in de rug geven die voor de plaatselijke bevolking het verschil maken.’
(Uit een getuigenis van Agnes Pas, oud-voorzitster van Broederlijk Delen)

5de zondag vasten