Allerheiligen & Allerzielen

De Emmaüsparochie viert Allerheiligen en Allerzielen. We overlopen wat je in die dagen mag verwachten bij ons.

Weekend voor Allerheiligen
Tijdens het weekend dat aan Allerheiligen voorafgaat geldt de gewone weekendregeling, met één mis op zaterdag en twee missen op zondag dus.

Allerheiligen
Op de vooravond van Allerheiligen, op maandag 31 oktober dus, is er geen vooravondviering.
Op dinsdag 1 november zijn er twee eucharistievieringen: om 9 uur in Sint-Andries en om 10.30 uur in Sint-Michiel. Voor die beide kerken is gekozen omdat het de twee kerken zijn die in de onmiddellijke omgeving van een kerkhof liggen.

Gedachteniskruisje
Net zoals vorig jaar voorziet de Emmaüsparochie geen herdenkingsvieringen ter gelegenheid van Allerzielen. In de plaats daarvan zijn onze drie kerken op dinsdag 1 november, Allerheiligen dus, tussen 14 en 17 uur open om de nabestaanden van wie het voorbije jaar overleed toe te laten het gedachteniskruisje van hun afgestorvene te komen afhalen in de kerk waar de uitvaart plaatsvond.
Ondertussen zijn twee van onze kerken gesloten. De nabestaanden van wie in Sint-Godelieve overleed, worden uitgenodigd om het gedachteniskruisje te komen afhalen in de kerk van Sint-Michiel. De naastbestaanden van wie in Sint-Willibrord overleed, worden individueel aangesproken om af te spreken. Of contacteer zelf Anne Leblicq op gsm.nr. 0484 76 25 87.
Ook dit jaar wordt een gezamenlijke herdenkingskaart voorzien met de namen van alle overledenen van het voorbije jaar.

Allerzielen
Op woensdag 2 november, Allerzielen, is er één viering. Maar dat is geen Allerzielendienst. Het is de gewone Midweekviering om 18.30 uur, die vanaf dan in de weekkapel van Sint-Michiel plaatsvindt.

Allerheiligen & Allerzielen