Andere veertig dagen

Familienieuws

Dit jaar geen vastenvieringen in de kerk helaas. En toch viert onze Emmaüsparochie de hele veertigdagentijd met minstens evenveel inzet en overtuiging als andere jaren!

We hebben er ondertussen mee leren leven. Maar dat betekent hoegenaamd niet dat de Emmaüsparochie de veertigdagentijd aan zich voorbij laat gaan. Integendeel. De veertigdagentijd wordt dit jaar bij Emmaüs wel helemaal anders.

Wekelijks bezinningsmoment

Een zondagsmis kunnen we je niet aanbieden. Wél elke week een kort digitaal bezinningsmoment bij de lezingen van het weekend, met daarbij telkens ook een videoboodschap van pastoor Filip. Deze digitale bezinning staat straks elke week op YouTube, en je hebt er toegang toe via de startpagina van deze website of met een link in onze digitale Nieuwsbrief.

De digitale Nieuwsbrief van de Emmaüsparochie verschijnt in normale omstandigheden maandelijks. Maar in de komende veertigdagentijd wordt de frequentie ervan inderdaad verhoogd tot één Nieuwsbrief per week.

Ook op papier

Maar niet alle Emmaüssers hebben een computer of internet, ook die mensen mogen niet in de kou blijven staan. Daarom neemt Kerk&Leven op zijn lokale pagina’s elke week een bezinningstekst of gebed uit het bezinningsmoment van de komende zondag op.

Meer nog, in elke van onze vijf kerken kan je elk weekend diezelfde selectie uit het digitaal bezinningsmoment in uitgeprinte vorm vinden en daar meenemen.

Tweemaal, bij het begin van de veertigdagentijd en vlak voor de aanvang van de Goede Week, voorzien wij ook een Emmaüs Nieuwsbrief op papier. Onze vele vrijwilligers gaan die in de bus stoppen bij meer dan 1.000 mensen van wie wij weten dat zij geen toegang hebben tot het internet.

Zo kan je ook in je woonkamer thuis perfect meebidden met onze hele Emmaüsparochie, op een moment dat jou het beste past.

Elke dag een pikuurtje

We hebben nog een extraatje voor wie geabonneerd is op onze digitale Nieuwsbrief, een abonnement dat trouwens gratis is. Want al onze abonnees krijgen de hele veertigdagentijd lang elke dag een digitaal pikuurtje in hun mailbox. Neen, geen inspuiting in de arm die misschien pijn doet. Maar integendeel elke dag een rijke gedachte, een warme slogan, een korte maar krachtige boodschap die deugd doet. Abonneren op onze digitale Nieuwsbrief doe je door in te schrijven op de startpagina van onze website emmausparochie.be

Broederlijk Delen

De veertigdagentijd is ook veertig dagen Broederlijk Delen. Vanaf de eerste volle week van de vasten stoppen we meer dan 13.000 exemplaren van de folder van Broederlijk Delen in alle brievenbussen van onze Emmaüsparochie. De folder bevat heel wat informatie over de projecten die wij dit jaar steunen. Hij bevat ook het rekeningnummer waarop je kunt storten. Broederlijk Delen steunen gebeurt dit jaar met een overschrijving, zo simpel is dat. Want collectes in de weekendmis zijn er dit jaar niet. Alle info in de folder die huis aan huis bedeeld wordt.

Je ziet: ook in coronatijd gaat de veertigdagentijd bij ons niet onopgemerkt voorbij. We nodigen je uit om ze heel intens mee te leven met ons. Want samen bidden met de hele parochie kun je in moeilijke tijden evengoed bij jou thuis.

Andere veertig dagen