1ste communie en vormsel in najaar

Familienieuws

De eerste communies en vormselvieringen die normaal gezien dit voorjaar in mei plaats zouden vinden, worden allemaal verschoven naar het najaar.

Ondertussen liggen de data ervan al vast voor wat onze Emmaüsparochie betreft.
De eerste communies zijn voorzien op zaterdag 2 en zondag 3 oktober 2021.
De vormselvieringen vinden een week later plaats, op zaterdag 9 en zondag 10 oktober 2021.

Veiliger na de grote vakantie

De beslissing over de nieuwe data volgde meteen op de bekendmaking van de Vlaamse bisschoppen dat alle vormselvieringen uitgesteld worden tot na de grote vakantie van 2021. En ondertussen hakte ons bisdom de knoop door om ook de eerste communies uit te stellen naar volgend schooljaar.

Om de ouders van onze communicanten en vormelingen zo snel mogelijk houvast te geven, heeft de Emmaüsparochie meteen de exacte data vastgelegd. In oktober zal iedereen ondertussen de langverwachte vaccinatieprikken gekregen hebben, en kan er dus weer helemaal veilig gefeest worden.

Geduld oefenen

Voor de kinderen die zo uitzien naar hun feest is het dus nog geduld oefenen. Het zijn uitzonderlijke omstandigheden, en nu blijft het nog een poos niet plezant. Maar door het uitstel naar het najaar kunnen we er met z’n allen straks wel een mooi feest van maken. Onze eerstecommunicanten en vormelingen verdienen het, en hun familie evenzeer.

Na de paasvakantie krijgt iedereen te horen hoe de voorbereiding zal verlopen. Want ook dat is voorlopig nog niet duidelijk.

Hou vol, we kijken straks uit naar een mooi feest!

1ste communie en vormsel in najaar