Benoeming voor Emmaüsparochie

Wij mogen goed nieuws melden. Onze nieuwe bisschop Lode heeft aan ons gedacht: zijn eerste benoeming was die van Filip Vanbesien als pastoor in onze Emmaüsparochie, en dit ingaand op 1 augustus 2017. Filip is momenteel priester-leraar aan het Sint-Jan Berchmanscollege in Avelgem en tevens coördinator van de werking Jericho, Domein Sint-Arnoldus in Tiegem. Deze twee projecten vragen nog wat tijd om af te bouwen of door te geven aan anderen. Vandaar dat hij pas na dit schooljaar zal kunnen beginnen bij ons. Intussen zal Filip wel geregeld al langskomen om de nodige afspraken te maken en een goede samenwerking voor te bereiden.

Het is de bedoeling dat Carlos Desoete daarna als hulppriester verbonden blijft aan de Emmaüsparochie.

We zijn zeer gelukkig en dankbaar dat Filip Vanbesien heeft toegezegd. We zien uit naar zijn komst en heten hem nu al van harte welkom.

Benoeming voor Emmaüsparochie