‘Een broodje voor onderweg’

F1258c17

Zondag 1 mei is er kinderviering om 9.30 uur en om 11 uur in de kerk van Sint-Baafs. We zijn toe aan het zesde en laatste thema voor het rugzaktraject op weg naar de eerste communie. We nodigen iedereen van onze Emmaüsparochie uit om mee te vieren met de communicantjes en hun ouders.

We horen het hoopvolle verhaal van twee vrienden die op weg zijn naar Emmaüs. Misschien ook een beetje ons verhaal? Of het verhaal van onze parochie? We laten ons raken door deze woorden uit de bijbel.

We vieren samen rond de tafel van vriendschap en verbondenheid. In woorden en gebaren maken we tijd om even stil te staan, en dan weer verder te gaan… De communicanten brengen hun eigen brooddoekje mee. Daarop tekenden ze hoe zij ‘als brood voor anderen’ kunnen zijn; hoe zij als een ‘vriend van Jezus’ kunnen leven. Heel zeker vertellen zij ons weer in alle eenvoud hoe je dit kan doen, in het leven van elke dag.

Alle kinderen die graag mee zingen, zijn welkom in de kerk om 9 uur en om 10.30 uur om samen in te zingen. We zingen enkele liedjes door, we leren enkele liedjes aan.

We wensen alle kinderen en hun ouders, en alle mensen van onze parochie een deugddoende en verruimende viering toe. Heel graag tot dan. De werkgroep

‘Een broodje voor onderweg’