Emmaüsparochie viert Mariamaand

Familienieuws, Nieuws

De meimaand komt eraan en de meimaand is elk jaar opnieuw een tijd met bijzondere aandacht voor Maria, de moeder van Jezus. Dit zijn de activiteiten die in onze Emmaüsparochie aangeboden worden om Maria de komende weken centraal te stellen:

–  Dinsdag 2 mei organiseert OKRA Sint-Godelieve en de parochiale ploeg een meibedevaart naar Onze Lieve Vrouw van Ver-Assebroek. Verzamelen om 14.15 uur aan de kerk van Onze Lieve Vrouw van Ver-Assebroek. Na de Mariaviering in de kerk is er mogelijkheid om in de zaal Patria voor € 6,5 te genieten van koffie (naar believen) en 2 koffiekoeken. Voor de koffietafel moet vooraf ingeschreven worden bij Erna Keereman tel. 050 38 39 88, dewulf-keereman@skynet.be, uiterlijk op zondag 23 april.

Dinsdag 9 mei bidt de kern Sint-Michiel om 19 uur de rozenkrans aan de kapel in de Karel De Wolfstraat.

Vrijdag 12 mei gaan de leden van KVLV Sint-Andries op bedevaart naar Onze Lieve Vrouw van Ver-Assebroek.

Dinsdag 16 mei om 14.45 uur organiseren OKRA Sint-Michiel en Sint-Willibrord een bedevaart naar Onze Lieve Vrouw van Ver-Assebroek. Het Rozenkransgebed begint er om 14.45 uur in de kerk, de eucharistie is om 15 uur.

Dinsdag 16 mei bidt de kern Sint-Michiel om 19 uur de rozenkrans aan de kapel in Park De Rode Poort.

Zondag 21 mei om 15 uur is er de jaarlijkse bedevaart van de Emmaüsparochie naar Onze Lieve Vrouw van ‘t Boompje. Verzamelen om 14.30 uur aan de voormalige kapel van Blijmare, waar de gebedstocht vertrekt.

Dinsdag 23 mei is er een ontmoeting in Ter Dreve met de bewoners in het kader van hun nieuw inclusieproject, en aansluitend wordt er samen gebeden aan de kapel in Ter Dreve om 18.30 uur.

Donderdag 1 juni organiseert OKRA Sint-Baafs zijn jaarlijkse bedevaart naar Oostakker. Info: Etienne De Schacht, TorhoutseStw. 34/4, tel. 050 39 54 50

Pinkstermaandag 5 juni voorziet de kern Sint-Baafs om 9 uur een mis in de kapel van O.L.Vrouw van ‘t Boompje.

Emmaüsparochie viert Mariamaand