Vijf vragen voor jongeren

Ben je tussen 14 en 30 jaar? Of heb je kinderen of kleinkinderen van die leeftijd? Dan is deze boodschap voor jou!

Want het bisdom Brugge polst de komende weken bij jongeren hoe zij aankijken tegen geloof en kerk.

Paus Franciscus daagt ons uit om als Kerk luisterend aanwezig te zijn, met open deuren en een open hart, met aandachtige en concrete belangstelling voor jongeren.

Tussen 14 en 30

De beleidsploeg van het bisdom Brugge wil daar werk van maken en zette met haar Jeugddienst een synodaal proces op touw. Vanaf oktober organiseerden ze ontmoetingsmomenten met zoveel mogelijk partners die in de jongerenpastoraal actief zijn: de pastorale eenheden, het onderwijs, de jeugdbewegingen en de jongerenbewegingen.

En nu wil ze van zoveel mogelijk jongeren zelf horen wat ze van onze Kerk verwachten, wat de Kerk voor hen kan betekenen en welke keuzes ze de Kerk graag zien maken de komende jaren.

Ben je tussen 14 en 30, beantwoord jij dan zelf onze vragen? Of heb je een kind of kleinkind in die leeftijdsgroep, vraag je hem of haar dan de vragen te beantwoorden? Doet er niet of ze geregeld naar de kerk gaan, de antwoorden van àlle jongeren interesseren ons.

Vijf vragen

Dit zijn de vijf vragen waar we graag een antwoord op krijgen:

–  Wat vind jij belangrijk in je leven? Wat houdt je bezig? Wat maakt je gelukkig? Wat zijn je zorgen?
–  Wat vind je belangrijk inzake geloof of zingeving?
–  Wat betekent Kerk voor jou?
–  Wat wil je meegeven van zorgen, vragen, bekommernissen aan de bisschop en zijn ploeg?
–  Hoe kan de kerk aan die zorgen, vragen, bekommernissen tegemoet komen?

Vul het digitaal formulier hieronder in met jouw antwoord op onze vijf vragen. Als je klaar bent, klik op ‘Verzend’, en klaar is kees. Je naam opgeven hoeft niet, de antwoorden op de enquête blijven anoniem.

Wij bundelen graag alle antwoorden en bezorgen ze tegen 1 mei aan de beleidsploeg.

Vijf vragen voor jongeren