Kerst bij Emmaüs

Kerstdag valt dit jaar op maandag, en dat kan misschien een beetje verwarrend werken. Maar als je ‘t wat beter bekijkt, merk je al snel dat de planning van de vieringen helemaal aansluit bij de gewone weekendregeling. We overlopen even.

–  Op zaterdag 23 december is de mis zoals gewoonlijk om 17.30 uur in Sint-Michiel.

–  Op zondag 24 december zijn de missen in de voormiddag zoals gewoonlijk op zondag: om 9 uur in Sint-Andries, en om 10.30 uur in Sint-Baafs. De mis om 10.30 uur wordt muzikaal verzorgd door het Gregoriaans koor van Sint-Willibrord.

Diezelfde zondag is de Kerstavondviering om 17.30 uur in Sint-Michiel. Deze Kerstviering wordt opgeluisterd door het koor Solied.

–  Op Kerstdag zelf, maandag 25 december dus, zijn de vieringen zoals gewoonlijk op zondag: om 9 uur in Sint-Andries, en om 10.30 uur in Sint-Baafs. De viering in Sint-Andries wordt muzikaal verzorgd door het Gregoriaans Koor dat elke maand een vierieng in die kerk opluistert. En de Kerstmisviering om 10.30 uur in Sint-Baafs krijgt muzikaal klank met het Emmaüskoor.

Later die week is er zoals elke week een Midweekviering op woensdag om 18.30 uur in de weekkapel van de Sint-Michielskerk.

Middernachtmis

Een middernachtmis is er niet bij de Emmaüsparochie. Maar misschien hou je toch vast aan de traditie en wil je een middernachtmis bijwonen? Dat kan op het Brugse grondgebied in drie kerken.

–  Zoals elk jaar is er de middernachtmis in de Sint-Salvatorkathedraal. Die wordt voorgegaan door onze bisschop Lode Aerts.

–  Ook in de Sint-Annakerk wordt Kerstmis al om middernacht gevierd.

–  Zoek je het nog iets verder, dan ben je hartelijk welkom in het kerkje van Sint Leo de Grote in Zwankendamme, net onder de alsmaar uideinende haven van Zeebrugge.

Klik hier voor een vollediger overzicht van alle middernachtvieringen in West-Vlaanderen.

Kerst bij Emmaüs