Kerstvieringen bij Emmaüs

Met de komende kerst biedt onze Emmaüsparochie drie kerstvieringen aan. Kerstdag valt dit jaar op zondag, en dus volgen de kerstvieringen de gewone weekendregeling.

• Op kerstavond, zaterdagavond 24 december dus, is de viering in de Sint-Michielskerk om 17.30 uur. Ze wordt opgeluisterd door het koor Solied.
  • Op kerstdag zelf, zondag 25 december, is de eerste viering om 9 uur in de Sint-Andrieskerk. Die wordt geluisterd door het Gregoriaans koor.
  • Op kerstdag is de tweede viering om 10.30 uur in Sint-Baafs. Het Emmaüskoor luistert deze viering op.

Middernachtmis

Een middernachtmis is er niet bij de Emmaüsparochie. Maar misschien hou je toch vast aan de traditie en wil je een middernachtmis bijwonen?
Dat kan op het Brugse grondgebied in drie kerken.

• Zoals elk jaar is er de middernachtmis in de Sint-Salvatorkathedraal. Die wordt voorgegaan door onze bisschop Lode Aerts.
  • Ook in de Sint-Pieterskerk aan de Blankenbergse Steenweg is er een middernachtmis. Ze wordt opgeluisterd door het koor Marcato en start al om 23.30 uur.
  • Zoek je het nog iets verder, dan ben je hartelijk welkom in het kerkje van Sint Leo de Grote in Zwankendamme, net onder de alsmaar uideinende haven van Zeebrugge.

Na een paar magere coronajaren kunnen we nu weer helemaal vrij het kerstfeest vieren!

Kerstvieringen bij Emmaüs