Kerstmis vieren bij Emmaüsparochie

Familienieuws

De beslissingen die het Overlegcomité op 22 december nam hebben geen gevolgen voor ons aanbod van eucharistievieringen.

De Emmaüsparochie biedt in het verlengde kerstweekend van vrijdag 23 tot zondag 26 december in totaal vijf kerstvieringen aan, één in elke van onze vijf kerken.
Alle vieringen gelden als een kerstviering.

Kerstavond 24 december

Op kerstavond is er één eucharistieviering. Dat is om 16.30 uur in de Sint-Godelievekerk.
Er is dit jaar geen middernachtviering bij onze Emmaüsparochie.

Kerstdag 25 december

Kerstdag valt op zaterdag. De vieringen zijn die voormiddag op de uren en in de kerken die in gewone weekends gelden op zondag. Dat betekent mis om 9 uur in Sint-Andries, en om 10.30 uur in Sint-Baafs.

Tweede kerstdag 26 december

Tweede kerstdag valt op zondag. Er is die voormiddag eucharistieviering in de twee kerken die nog niet aan bod kwamen: om 9 uur in Sint-Michiel, en om 10.30 uur in Sint-Willibrord.

De verplichting om in de kerk een mondmasker te dragen blijft uiteraard wel bestaan.

En ook voor onze koren blijven de coronabeperkingen gelden. Ze mogen niet repeteren, en dus kunnen ze in onze vieringen ook niet optreden. Want een koor dat niet gerepeteerd heeft, dat wil je niet te horen krijgen.
Onze koren zullen met Kerstmis dus niet voor de feestvreugde kunnen zorgen.
Een uitzondering hierop is de viering op Kerstdag om 9 uur in Sint-Andries. Door het beperkt aantal leden van het Gregoriaans koor kunnen zij wel de eucharistieviering verzorgen.
Dat onze koren niet kunnen zingen is misschien een reden te meer om, elk voor zich, het vuur van de kerstvreugde warm in ons hart te laten branden? En door te geven aan elkaar…

Kerstmis vieren bij Emmaüsparochie