Oasemoment 16 december

Het Oasemoment is deze maand uitzonderlijk niet op de vierde maar op de derde donderdag, we zijn dan donderdag 16 december.

Een paar dagen later staat in het weekendevangelie het Magnificat centraal, Maria’s loflied tot God die hongerigen overlaadt met het beste en rijken met lege handen wegstuurt.

Het Magnificat is een prachtige tekst, waarin Maria in beeldende taal jubelt over God en over wat hij voor haar en voor ons allen doet. Bij die tekst wil het Oasemoment blijven stilstaan en ons zo helpen toeleven naar de komst van zijn Zoon. Het doet dat zoals steeds aan de hand van bezinnende teksten, korte gebeden, muziek en stilte. Zo wordt het Oasemoment een zinvolle nieuwe stap op weg naar het Kerstfeest.

Het Oasemoment vindt plaats om 19 uur in de Sint-Willibrordkerk (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2, Sint-Andries). Je bent er al vanaf 18.30 uur welkom om tot rust en gebed te komen.

Om het in deze covidtijden veilig te houden wordt het Oasemoment niet in de Weekkapel maar in de grote kerk georganiseerd.

Elders op deze website kunt je makkelijk de teksten van alle voorgaande Oasemomenten lezen en downloaden.

Oasemoment 16 december