Kinderviering 2 april

Op zondag 2 april is er kinderviering om 9.30 uur en om 11 uur in de kerk van Sint-Baafs. We focussen op het thema ‘bijbel’. Meteen is het de volgende viering voor de eerstecommunicantjes van onze Emmaüsparochie en hun ouders.

Aan het begin van de paasvakantie maken we tijd om samen te komen rond de tafel van verbondenheid. Het Jezusverhaal staat centraal. We ontdekken ‘iets nieuws’ over Jezus, we zien hem met andere ogen. We kijken en luisteren achter de woorden van het verhaal van Lazarus. Een boeiende uitdaging…

Het grasgroeipotje van de communicantjes zal dit niet zo eenvoudig bijbelverhaal misschien een beetje openen. Het zet ons op weg om het op een nieuwe manier te beluisteren. Je bent welkom om hierover mee na te denken.

We hopen dat deze viering een deugddoend en rustgevend samenzijn wordt, waarin kinderen en grote mensen even stil staan; om daarna weer met frisse energie verder te gaan. We wensen de communicantjes en hun ouders alle goeds toe om verder te stappen op weg naar de eerste communie. Want nu komt deze feestelijke dag echt snel dichterbij.

We maken er fijne en rustige vieringen van!

Heel graag tot dan.

De werkgroep Kindervieringen van de Emmaüsparochie