Kinderviering 5 februari

Op zondag 5 februari is er kinderviering om 9.30 u. en om 11 u. in de kerk van Sint-Baafs. Het is de lichtmisviering, dus nodigen we speciaal alle ouders uit die in het voorbije werkjaar hun kindje lieten dopen. Zij kiezen de viering die voor het gezin qua tijdstip best schikt.

Meteen is het de volgende viering voor de eerstecommunicantjes van onze Emmaüsparochie. Enkele communicantjes worden tijdens deze vieringen gedoopt. Het worden dus bijzonder feestelijke vieringen!

In deze viering horen we een bijbelverhaal waarin Jezus vertelt over ‘licht’, over hoe je een ‘lichtmens’ kan zijn. Aan zo’n wereld-vol-licht wou hij bouwen, samen met zijn vrienden. Maar ook samen met de mensen die door hun doopsel een Jezusvriend geworden zijn.

De communicanten hebben fijne dromen voor een toffe wereld. Al zijn ze pas zeven jaar, toch blazen zij hun unieke dromen de wereld in. Met hun bellenblazertje, gevuld met olie, licht en water, tonen zij dit aan ons.

Tijdens de viering linken we deze bellenblazer aan het leven van elke dag, aan lichtwensjes voor een wereld naar Gods hart… Want je mag blijven dromen van een mooie wereld voor alle mensen: elke dag opnieuw, samen met alle Jezusvrienden die deze droom delen.

We hopen dat deze viering een deugddoend en rustgevend samenzijn wordt, waarin kinderen en grote mensen even stil staan; om daarna weer met nieuwe energie verder te gaan.

We maken er fijne vieringen van!  Heel graag tot dan.

Werkgroep kindervieringen, Emmaüsparochie

Kinderviering 5 februari