Kinderviering: een ander licht

een-ander-licht-met-meer-infoZondag 4 december is er kinderviering om 9.30 u. en om 11 u. in de kerk van Sint-Baafs. Deze viering vindt dus twee keer plaats. Meteen is het de tweede viering voor de eerste-communicanten van onze Emmaüsparochie.

Thuis gebruikten de communicantjes hun bijzondere herders-zoen-zalf. Dat is een heel eenvoudige manier om mensen te laten voelen dat je hen graag ziet. Meteen is het een kans om weer vrienden te worden als het eens minder goed gaat. Het enige wat je moet doen is naar iemand toe gaan en zachtjes zalven met de zoen-zalf.

Tijdens de viering linken we dit ritueel aan het verhaal van Johannes de doper, aan het leven van elke dag, aan stiltemomentjes die alles in een ‘ander licht’ zetten… Verzoenen, houden van elkaar, er zijn voor elkaar: dat moet je gewoon doen, elke dag opnieuw. Zo zijn Jezusvrienden voor elkaar: verzoenende mensen.

We hopen dat de viering een deugddoend en rustgevend samenzijn wordt, waarin kinderen en grote mensen even stil staan; om daarna weer met nieuwe energie verder te gaan.

We maken er fijne vieringen van!

Kinderviering: een ander licht