Kinderviering 4 september: Jezus-toren

Jezus-toren hoge kwaliteit

Op zondag 4 september om 10.30 uur start het nieuwe werkjaar van de kindervieringen in Sint-Baafs. Het zijn vieringen waar we met kinderen, met jonge gezinnen en met alle mensen uit de Emmaüsparochie die op zoek zijn naar een zinvolle viering, samen vieren rond de tafel van vriendschap en verbondenheid.

We staan stil bij een bijbelgedachte. We denken na wat dit voor ons -hier en nu- betekent. Een deugddoende en boeiende uitdaging voor klein en groot. Een ‘Jezus-toren’ staat centraal in deze viering. Misschien wordt het een cultureel uitstapje aan het begin van het werkjaar, een architecturale parel met een verdiepend tintje,… Het zal ons in elk geval op weg zetten om onze manier van samen-leven als vrienden van Jezus nog meer deugddoend te maken.

Na de viering is er, zoals de traditie het wil, fietserzegening voor kleine en minder kleine weggebruikers. Hiermee vragen we Gods nabijheid om elke mens veilig en gelukkig te laten bewegen door het leven-van-elke-dag. Breng dus maar je fiets mee voor dit zegenmoment…

Alle kinderen die graag zingen zijn hartelijk welkom om kwart voor tien in de kerk. Dan oefenen we samen enkele liedjes in. Zo wordt deze viering weer heel feestelijk.

Er valt dus héél wat te beleven! Je bent welkom om samen met ons te vieren. Heel graag tot dan.

werkgroep kindervieringen,
Emmaüsparochie