Kinderviering zondag 2 september

Komende zondag 2 september om 10.30 uurstart het nieuwe werkjaar van de kindervieringen in de kerk van Sint-Baafs. Het zijn vieringen waar we met kinderen, met jonge gezinnen en met de mensen uit onze hele Emmaüsparochie samen vieren rond de tafel van vriendschap en verbondenheid.

We staan stil bij een bijbelgedachte. We denken na wat dit voor ons, hier en nu, betekent.Een deugddoende en boeiende uitdaging voor klein en groot. De wisselwerking tussen onze buitenkant en onze binnenkant staat centraal in deze viering. Het zet ons op weg om onze manier van samen-leven als vrienden van Jezus nog rijker te maken.

De kinderen mogen hun schooltas, hun pennenzak, hun brooddoos,… voor het nieuwe schooljaar meebrengen naar deze viering. We doen er iets mee!

Na de viering is er, zoals de traditie het wil,fietserzegeningvoor kleine en minder kleine weggebruikers. Hiermee vragen we Gods nabijheid om elke mens veilig en gelukkig te laten bewegen door het leven-van-elke-dag. Breng dus maar je fiets mee voor dit zegenmoment!

Alle kinderen die graag zingen zijn al om 10 uur hartelijk welkom in de kerk. Dan oefenen we samen enkele liedjes in. Zo wordt deze viering weer heel feestelijk.

Je bent welkom om samen met ons te vieren. Heel graag tot dan.

De werkgroep Kindervieringen van de Emmaüsparochie

Kinderviering zondag 2 september