Emmaüsteam plant nieuw werkjaar

Het is ondertusen al een traditie geworden: in de allereerste dagen van de zomervakantie komt het Emmaüsteam voor een hele dag bijeen om het volgende werkjaar te plannen. Ditmaal gebeurde dat op een regenachtige 1 juli, veel last van de warmte hebben ze deze keer niet gehad.

Na deze Planningsdag heeft de Emmaüsparochie haar activiteitenkalender voor het werkjaar 2016-2017 helemaal op een rijtje. De vermindering van het aantal priesters noodzaakte eerder al een beperking van het aantal eucharistievieringen in de weekends. Dat geldt ook voor de feestdagen en de weekends waar ze deel van uitmaken of op aansluiten. Wat dit laatste concreet betekent voor elk van de vijf parochiekernen is nu vastgelegd voor het komende jaar.

Op de Planningsdag werden onder meer ook de grondig vernieuwde aanpak van de eerste communie en het verloop van de vormselcatechese dit jaar geëvalueerd. Bijzondere aandacht was er uiteraard voor de gevolgen van Vincents vertrek als parochiepriester. Een hele uitdaging, want de vele taken en projecten waar hij bezig mee was moesten door andere mensen overgenomen of anders aangepakt worden.

Alle dringende afspraken zijn nu gemaakt, ook de Emmaüsparochie en haar vele werkgroepen kunnen nu in de zomervakantie even de riem afleggen of toch minstens een versnelling lager schakelen. En daar zal niemand rouwig om zijn, want er valt in de loop van een werkjaar zoveel te plannen en te realiseren.

Het Emmaüsteam kijkt al enthousiast uit naar een nieuw jaar waarin ze de Emmaüsparochie verder kan uitbouwen tot een gemeenschap waar gelovige mensen zich helemaal thuis in voelen. Het startsein wordt alvast de Startviering waaraan iedereen in de Emmaüsparochie uitgenodigd wordt deel te nemen. Die feestelijke viering vindt plaats op zondag 11 september om 10.30 uur in de kerk van Sint-Godelieve, en wordt gevolgd door een receptie voor alle aanwezigen in het parochiaal centrum Onze Ark naast de kerk.

Emmaüsteam plant nieuw werkjaar