Oasemoment 18 mei over Hemelvaart

Op donderdag 18 mei is er in de kerk van Sint-Willibrord weer een Oasemoment van de Emmaüsparochie. Normaal vinden de Oasemomenten plaats op de vierde donderdag van de maand. Maar omdat dit in mei samenvalt met Hemelvaart, vindt het Oasemoment van mei al een week eerder plaats.

Het Oasemoment wijkt wel uit voor Hemelvaart, maar zal toch wel helemaal gewijd zijn aan dat feest. En dat wordt meer dan boeiend. Hemelvaart is een feest waar velen onwennig tegenaan kijken, we weten niet goed wat te maken van een Christus die plots voor onze ogen verdwijnt en ten hemel opgenomen wordt. En toch. Laten we ons vooral niet in verwarring laten brengen door de niet altijd zo makkelijke beeldspraak van de Bijbel. Misschien is die hemel niet ver weg achter de wolken en de sterren. Misschien begint die hemel hier en nu waar mensen Gods boodschap van liefde mogen ervaren in de mensen om hen heen. Als je voor dat besef openstaat, krijgt het feest van Hemelvaart plots een veel concretere betekenis en besef je dat het heel direct met je eigen leven te maken kan hebben.

Op die invulling van wat Hemelvaart voor ons betekenen kan wil het Oasemoment ingaan. Hemelvaart is niet gewoon een feest dat de Kerk elk jaar op de kalender zet, Hemelvaart daagt ons uit om na te denken hoe wij ons leven zin en sturing kunnen geven.

Het Oasemoment op donderdag 18 mei begint om 19 uur, maar zoals steeds ben je al vanaf 18.30 uur welkom om in stilte tot bezinning en gebed te komen.

Oasemoment 18 mei over Hemelvaart