Oasemoment 19 december

Het laatste Oasemoment dat de Emmaüsparochie dit jaar aanbiedt is op donderdag 19 december, uitzonderlijk niet de vierde maar de derde donderdag van de maand. Enkele dagen voor Kerstdag zullen we dan een engel van de Heer Jozef horen opdragen dat hij zijn verloofde Maria niet mag verstoten. “Want”, naar het woord van de profeet, “de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en ze zullen Hem de naam Immanuël geven, wat betekent: God met ons.”

Als God zijn zoon mens laat worden, geeft Hij Hem als naam ‘God met ons’ mee. Bij het einde van deze Adventstijd is dit een krachtige boodschap van hoop: God is inderdaad bij ons. En Hij inspireert ons en geeft ons kracht, ook als we dat niet beseffen.

Als wij ons openstellen voor Zijn aanwezigheid, zie we Hem nabij in kleine tekenen en nog meer in mensen rondom ons.  Daar wil het Oasemoment dieper op ingaan en getuigenissen over aanreiken. Het doet dat zoals steeds met een stemmige mix van bezinnende teksten, muziek en stiltemomenten.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdag 19 december om 19 uur in de weekkapel van de kerk van Sint-Willibrord.  Wie het voordien al stil wil maken, is al vanaf 18.30 uur welkom.

Oasemoment 19 december