Oasemoment 24 november

Op donderdag 24 november biedt onze Emmaüsparochie opnieuw een Oasemoment aan.
We zijn aan het eind van het kerkelijk jaar. Meer nog, we zijn aan het eind van de volle driejarige cyclus die de Kerk hanteert voor de keuze van lezingen in de eucharistievieringen.
Misschien is dat het moment om ‘s achterom te kijken en, tv-kok Piet Huysentruyt indachtig, ons de vraag te stellen: wat hebben we geleerd?
Of anders gezegd: waar gaat het nu eigenlijk allemaal om? Wat is de kern van ons geloof, de kern van ons christen zijn?

Sterke boodschap om advent mee in te gaan

Als je die vraag stelt, kom je al snel terecht bij de woorden die Jezus op de vooravond van zijn dood uitspreekt: “Ik geef jullie een nieuw gebod: hou van elkaar. Zoals Ik van jullie heb gehouden, zo moeten ook jullie van elkaar houden.”
Daarover zal dit Oasemoment gaan: hoe we maar ten volle als christen leven wanneer we er zijn voor elkaar.
Echt wel een sterke boodschap om straks de advent mee in te gaan.
Het Oasemoment vindt plaats op donderdag 24 november om 19 uur in de weekkapel van de Sint-Andrieskerk.
Je bent er al een halfuur eerder welkom om helemaal tot rust en gebed te komen.

Oasemoment 24 november