Oasemoment over de Paasvreugde

Eerst is er nog de Goede Week, maar toch kijkt het Oasemoment op donderdagavond 17 maart al vooruit naar het Hoogfeest van Pasen.

Pasen vormt het hoogtepunt van het kerkelijk jaar. De maandelijkse Oasemomenten staan dit werkjaar enkele keren stil bij de grote kerkelijke feesten. Die grote momenten lijken ons zo vanzelfsprekend, dat we soms niet meer stil blijven staan bij hun betekenis. Dat is doodjammer, en daar willen de Oasemomenten iets aan doen.

Wat is de echte betekenis van dat Paasfeest voor het leven en geloof van elke christen? Op die vraag zal het Oasemoment een antwoord zoeken, en het zal dat zoals telkens doen aan de hand van enkele goed gekozen bezinnende teksten en gebeden.

En zo krijgt het mysterieuze verhaal van het lege graf een heel eigentijdse invulling. “Pasen maakt de zwachtels los die mensen gevangen houden in zichzelf, toegeklapt in hun verdriet” klinkt het dan, en “Pasen gebeurt daar waar Jezus zichtbaar wordt in mensen van goede wil, Pasen gebeurt daar waar wij de vreugde en de pijn met anderen willen delen.”

Het is mooi de Goede Week te kunnen ingaan met dat vreugdevolle vooruitzicht van de grote Paasvreugde die erop volgen zal. U wordt uitgenodigd om erbij te zijn en zo deel te nemen aan de voorbereiding van uw Paasfeest.  Het Oasemoment vindt plaats op donderdagavond 17 maart om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord, u bent er al vanaf 18.30 uur welkom om tot rust en gebed te komen.

Oasemoment over de Paasvreugde