Oasemoment donderdag 25 mei

Op donderdag 25 mei biedt de Emmaüsparochie weer een Oasemoment aan.

Veelal bezinnen onze Oasemomenten over de evangelielezing van de zondag net voordien of net nadien. Deze keer zal dat niet zo zijn. Want dit Oasemoment wordt een bezinning over hoe we tot gebed kunnen komen.

Bidden gaat ons vaak niet zo makkelijk af, het lukt ons amper tot rust te komen, en we vinden dan moeilijk de juiste woorden. Uit de overvloed aan wijze teksten die hierover geschreven zijn kiezen we enkele handvatten, reikt het Oasemoment enkele getuigenissen aan, om ons, op onze beurt, tot bidden te inspireren. Als bidden tot rust komen is en in die stilte God tot ons laten komen, dan is het Oasemoment zelf misschien al een aangewezen gebedsmoment.  Vandaar de hartelijke uitnodiging om er deze keer zeker bij te zijn.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdagavond 25 mei om 19 uur in de kerk van Sint-Andries (Gistelse Steenweg 491, Sint-Andries). Wie dat wil, kan reeds vanaf 18.30 uur in gewijde rust mee komen mediteren.

Oasemoment donderdag 25 mei