Oasemoment donderdag 27 oktober

Op donderdag 27 oktober biedt onze Emmaüsparochie weer een Oasemoment aan. Zoals elke vierde donderdagavond van de maand wordt dat ook nu weer een halfuur bezinnen, bidden en de stilte zijn werk laten doen in je hoofd en je hart, elk voor zich en toch met z’n allen samen.
We zullen dan al vooruitblikken naar het evangelie van de zondag erop, waar Jezus Zacheüs ontmoet. Dat is de chef van de tollenaars, en de omstanders klagen dat Jezus bij een dief gaat logeren.
Jezus doorbreekt daarmee alweer een taboe. Hij gaat om met volksvijanden en uitbuiters. Maar wat zich tussen Jezus en Zacheüs afspeelt is wel een bevrijdende ontmoeting, het is het verhaal van de relatie tussen God en mens.
Het Oasemoment vindt opnieuw plaats in de kerk van Sint-Andries. Maar nu niet in de grote kerk, maar wel in de weekkapel, met toegang langs de kerk zelf. Voor die kleine, knusse weekkapel wordt dit najaar en komende winter gekozen om de energiekost zo beperkt mogelijk te houden.
Het Oaseoment vindt plaats op donderdag 27 oktober om 19 uur. Je bent al vanaf 18.30 uur welkom, om al voor de start van het Oasemoment zelf helemaal tot rust te komen.

Oasemoment donderdag 27 oktober