Oasemoment donderdag 28 september

Ook in dit nieuwe werkjaar biedt onze Emmaüsparochie elke maand een Oasemoment aan, een halfuurtje bezinnen en bidden rond een bepaald thema, met stiltemomenten en wat stemmige muziek.
In principe vinden deze Oasemomenten plaats op de vierde donderdagavond van de maand, de eerste keer op donderdag 28 september.

Twee zonen en een wijngaard
Het Oasemoment zal dan vooruitblikken naar het evangelie van het weekend dat erop volgt.
Jezus geeft ons dan de gelijkenis mee van een vader die allebei zijn zonen naar zijn wijngaard zendt. De ene wil niet maar gaat uiteindelijk toch. De andere stemt toe, maar vertikt het dan om te gaan.
Welke boodschap kunnen we uit deze parabel puren? Daar zal het Oasemoment dieper op ingaan.
Het Oasemoment vindt plaats vooraan in het koor van de Sint-Andrieskerk op donderdagavond 28 september om 19 uur.
Je bent er al vanaf 18.30 uur welkom om vooraleer het Oasemoment begint al wat tot rust te komen en in de stemming te raken.

Oasemoment donderdag 28 september