Oasemoment 17 december: Kerstmis

Het laatste Oasemoment van 2015 vindt plaats op donderdagavond 17 december en wordt een bezinning over de betekenis van het Kerstfeest.

Een week na de Adventsbezinning van de Emmaüsparochie op 9 december in Sint-Godelievekerk blikt het Oasemoment reeds vooruit naar Kerstmis. Kerstdag is veel meer dan lichtjes in de straten, cadeautjes en engelenhaar. Het is zelfs veel meer dan het feest van vrede dat we er met wat goede wil van gemaakt hebben. Christenen herdenken en beleven elke Kerstmis opnieuw dat onze God niet ver weg is, maar zich in Jezus aan ons toont.  Dat Hij niet een woord of een naam wil blijven, maar handen en voeten wil krijgen, mens wil worden en bij de mensen wil zijn.

Met Kerstmis vieren wij niet zozeer wat er tweeduizend jaar geleden gebeurd is, maar wat er, ook nu weer, telkens opnieuw gebeurt tussen God en de mens: zoals Hij mens is geworden in Jezus, zo wil Hij het vandaag worden in ons.

Exact één week voor Kerstavond wil het Oasemoment daar al stil bij blijven staan, zodat we ons helemaal kunnen laten doordringen van deze blijde boodschap. Het wil dat doen op de wijze waarop het dat telkens doet: met een rustgevende mix van bezinnende teksten, korte gebeden, sfeervolle muziek en stiltemomenten.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdag 17 december om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2); u bent er al vanaf 18.30 uur welkom.  Het is er dan helemaal stil, en zo kunt u helemaal tot rust komen.

De teksten van alle voorgaande Oasemomenten kunt u makkelijk lezen en downloaden op onze site onder de rubriek ‘Inspiratie’ of door hier te klikken.

Oasemoment 17 december: Kerstmis