Oasemoment op 28 oktober

Op donderdag 28 september gaat een nieuw seizoen met maandelijkse Oasemomenten van start, de zesde jaargang al. Deze keer zal het Oasemoment helemaal gewijd zal zijn aan het Emmaüsverhaal.

Dat voor het Emmaüsverhaal gekozen wordt bij de aanvang van het nieuwe werkjaar van de Emmaüsparochie is geen toeval. De keuze voor dat onderwerp wil ons doen stilstaan bij de redenen waarom onze Pastorale eenheid Sint-Andries en Sint-Michiels precies geopteerd heeft voor de naam ‘Emmaüsparochie’.

Het verhaal van de Emmaüsgangers is het relaas van twee mannen die kort na de kruisdood van Jezus van Nazareth op hun weg een vreemdeling ontmoeten. Ze raken in de ban van zijn uitleg en zullen hem bij het avondeten, wanneer hij het brood breekt en met hen deelt, herkennen als hun gestorven leermeester Jezus. Duidelijker dan in misschien eender welke bijbeltekst herkennen we in dit relaas de ervaring van onze eigen ontmoeting met de Heer: in tijden van moedeloosheid iemand vinden wiens woorden ons weer tot leven brengen, wiens boodschap ons weer uitzicht gaat bieden. Het verhaal van Emmaüs is dat van een ontmoeting die leven geeft, en daar wil het komend Oasemoment dieper op ingaan.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdagavond 28 september om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord. Zoals telkens weer zal het deugd doen om tot stilte komen en samen een halfuur te luisteren, bezinnen en bidden. U bent al vanaf 18.30 uur welkom in de stilte van de Weekkapel van Sint-Willibrord, om u zo toe te laten reeds tegen het begin van het samenzijn helemaal tot rust te komen.

Oasemoment op 28 oktober