Oasemoment over dankbaar zijn

Het laatste Oasemoment van dit werkjaar op donderdag 23 juni denkt na over wat dankbaarheid betekent. Meteen wordt het een moment om dank te zeggen voor al het goede dat wij dit jaar mochten ontvangen en meemaken.

De Oasemomenten zijn op amper enkele jaren uitgegroeid tot een vast ankerpunt bij de geloofsbeleving van de Emmaüsparochie. Elke vierde donderdag van de maand, tien keer per jaar, komen mensen bijeen om te bezinnen en bidden rond een thema dat gelovigen nauw aan het hart ligt. Het komend Oasemoment is het laatste van dit werkjaar, en dat is op zich al een reden om dankbaar te zijn, dankbaar voor al wat het jaar brengen mocht.

Dankbaarheid is een grondhouding voor wie naar het evangelie probeert te leven. Het is zoveel meer dan zomaar een dankjewel zeggen. Het is inzien dat je zoveel gegeven is en dat je leven een geschenk is. En dat het God is die je dat alles schenkt, telkens weer.

Het Oasemoment zal stilstaan bij wat dankbaarheid betekent voor de gelovige. En het zal die dankbaarheid verwoorden en vertalen in gebed en lied.

Het Oasemoment is op donderdagavond 23 juni om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord. U bent er al een halfuur eerder welkom om tot stilte en gebed te komen.

Tijdens de zomervakantie is er geen Oasemoment. De vierde donderdagavond van september hernemen de Oasemomenten, een maandelijks moment van rust, bezinning en gebed tussen alle drukte van het dagelijks leven door.

Oasemoment over dankbaar zijn