Startviering op zondag 17 september

Komende zondagvoormiddag 17 september start de Emmaüsparochie haar nieuwe werkjaar met een Startviering in de kerk van Sint-Willibrord.

Sinds de Emmaüsparochie officieel van start ging is het een mooie traditie geworden om het werkjaar feestelijk met z’n allen samen in te zetten. Die gezamenlijke viering vindt telkens in een andere van onze vijf kerken plaats. Nadat de viering vorig najaar in Sint-Godelieve plaatsvond is dit jaar de kerk van Sint-Willibrord aan de beurt. De viering zal daar aanvangen om 10 uur, dat is een halfuur vroeger dan het gewone uur van de zondagsvieringen in die kerk.

Ook deze viering zal opgeluisterd worden door zangers van alle koren van de Emmaüsparochie. Het zal feestelijk klinken in de gezellige kerk van Sint-Willibrord!

Winnaars Fotozoektocht

Meteen na de eucharistie is iedereen uitgenodigd voor een receptie. Met een beetje geluk kan die plaatsvinden op het grasveld naast de kerk, en als het weer minder meevalt is de receptie in het Parochiaal Ontmoetingscentrum (POC) vlak naast de kerk.

Tijdens de receptie worden ook de winnaars bekendgemaakt en de prijzen uitgedeeld van de Fotozoektocht die de Emmaüsparochie de voorbije zomermaanden organiseerde en veel mensen in beweging zette om ook de andere parochiekernen beter te leren kennen.

We horen het vaak na zo’n feestelijke eucharistievieringen, en we hoorden het ook meermaals in de zomermaanden, toen het aantal weekendvieringen noodgedwongen beperkt moest worden: het is leuk om de kerk vol te zien lopen, het geeft een goed en warm gevoel om met velen samen ons geloof te kunnen vieren, ons geloof delen met velen sterkt ons geloof en onze inzet. Net daarom is de gezamenlijke jaarlijkse Startviering telkens weer een hoogtepunt in de werking van de Emmaüsparochie.

Feestelijk najaar

Net omdat het de bedoeling is zoveel mogelijk parochianen rond één tafel bijeen te hebben, wordt het aantal eucharistievieringen in het weekend van de Startviering sterk beperkt. Er is komende zondag dus slechts één mis, en dat is de Startviering in Sint-Willibrord. Omdat niet iedereen er die zondag bij kan zijn, wordt er dat weekend ook één weekendmis op zaterdag voorzien, dat is op zaterdag 16 september om 16.30 uur in Sint-Michiel.

Het is een tijd van feesten in de Emmaüsparochie. Eerst was er de feestelijke aanstellijg van onze nieuwe pastoor Filip Vanbesien, en straks is er op zondag 15 oktober ook nog de door Solied opgeluisterde dankviering bij het afscheid van Carlos Desoete als pastoor. Maar nu dus eerst een deugddoende Startviering op 17 september. Samen sterk!

Startviering op zondag 17 september