Vasten en Goede Week 2022

Familienieuws, Nieuws

De Vastentijd is weer van start gegaan, in tegenstelling tot vorig jaar kunnen we die als Emmaüsparochie weer samen beleven. We zetten onze vastenactiviteiten op een rijtje

Kerkdiensten

Elke weekendviering maken we de link met de campagne van Broederlijk Delen. Op 19 en 20 maart staat iedere viering in het teken van Broederlijk Delen.

Op donderdag 24 maart om 19 uur is er een Oasemoment in de kerk van Sint-Willibrord.

Op dinsdag 5 april om 19 uur is er een Vastenbezinning in de kerk van Sint-Godelieve.

Goede Week

Op maandag 11 april om 19 uur is er een Verzoeningsviering in de kerk van Sint-Willibrord, met mogelijkheid tot persoonlijke belijdenis.

Op Witte Donderdag 14 april om 19 uur is er een viering in de kerk van Sint-Baafs.

Op Goede Vrijdag 15 april om 15 uur wordt de Kruisweg gebeden in vier van onze vijf kerken, namelijk Sint-Andries, Sint-Baafs, Sint-Godelieve en Sint-Michiel.
Eveneens op Goede Vrijdag 15 april is er Kruisverering om 19 uur in de kerk van Sint-Michiel.

Pasen

Op Stille Zaterdag 16 april is er om 20 uur een Paaswake in de kerk van Sint-Willibrord, opgeluisterd door het koor Solied.

Op Paaszondag 17 april om 9 uur is er een Paasviering in de kerk van Sint-Andries, met het Gregoriaans Koor.
En ook op Paaszondag 17 april is er om 10.30 uur een Paasviering in de kerk van Sint-Godelieve. Die wordt opgeluisterd door het Emmaüskoor.

Activiteiten

Vanaf de eerste volle week van de vasten stoppen we weer 15.000 exemplaren van de folder van Broederlijk Delen in alle brievenbussen van onze Emmaüsparochie. Dit enorme werk wordt geklaard door 300 vrijwilligers. Hartelijk dank daarvoor aan al die mensen!
De folder van Broederlijk Delen bevat heel wat informatie over de projecten en de problematiek. Hij bevat ook het rekeningnummer waarop je kunt storten. Broederlijk Delen steunen kan dit jaar ook met een overschrijving, zo simpel is dat.
Er zijn ook 2 collectes voor Broederlijk Delen, namelijk in de vieringen van 19 en 20 maart en in het paasweekend.

Op zaterdag 26 maart is er tussen 8 en 10  uur het gezamenlijke Solidariteitsontbijt van de Emmaüsparochie. Dat vindt plaats in het Parochiaal Centrum Valkenburg (Legeweg 83, Sint-Andries). Alle info hierover vind je hier.
Voor wie dat wil is er die zaterdagochtend, voorafgaand aan het Solidariteitsontbijt, een korte bezinningstocht in Tillegembos. Vertrek met de auto aan de parking van het Parochiaal Centrum Valkenburg om 7 uur, en rond 8 uur terug voor het ontbijt. Je kunt ook ter plaatse aansluiten, afspraak op de parking Tillegembos aan de Witte-Molenstraat om 7.10 uur.

En op Goede Vrijdag 15 april is er tussen de middag een Sober Maal in Huize Wellecome (Koude-Keukenstraat 8, Sint-Andries). Telefonisch inschrijven hiervoor kan tot uiterlijk 10 april bij parochieassistente Greta, elke weekdag tussen 10 en 12 uur op gsm.nr. 0472 38 14 38.

Samen maken we er een sterke Veertigdagentijd van!

Vasten en Goede Week 2022