Vastenbezinning 7 maart

Op dinsdag 7 maart houdt onze Emmaüsparochie haar jaarlijkse vastenbezinning. Deze heeft plaats om 19 uur in de weekkapel van de Sint-Michielskerk (Rijselstraat). Onze parochiale baseline ‘Meegaan Stilstaan Opstaan’ was de inspiratiebron voor het thema: Vasten is stilstaan om op te staan.

Vasten is de tijd om stil te staan bij de vraag wie we ten diepste zijn en wat we nodig hebben om volop mens en medemens te zijn. Wie zichzelf bevraagt, krijgt de kracht om weer op weg te gaan. Anders gezegd: om als hoopvolle Paasmensen op te staan en samen de weg van de toekomst aan te vatten.

Met enkele Bijbellezingen, verstilde teksten, samenzang en gebed willen wij allen de kans bieden om in deze veertigdagentijd samen met ons stil te staan om op te staan. Van harte welkom op 7 maart om 19 uur in de kerk van Sint-Michiels.

Vastenbezinning 7 maart