Veertigdagen bij Emmaüs

Veertig dagen lang begeleidt de Emmaüsparochie jou op je tocht naar het hoogfeest van Pasen op zondag 9 april toe. We zetten even de étappes van deze tocht op een rij.

–  Aswoensdag 22 februari: Sobere maaltijd met soep en brood om 12 uur in Huize Wellecome. Deelnemers kunnen een vrijwillige bijdrage doen voor Broederlijk Delen.

–  Aswoensdag 22 februari: viering met asoplegging om 18.30 uur in Sint-Michiel, met het Emmaüskoor

–  Vastenbezinning op dinsdag 7 maart om 19 uur in Sint-Michiel

–  Solidariteitsontbijt op zaterdag 11 maart van 8 tot 10 uur in Parochiaal Centrum Valkenburg. Voor wie dat wil is er vooraf, om 7 uur, een korte bezinningstocht in Tillegembos.

–  zaterdag 18 en zondag 19 maart: weekendvieringen in het kader van Broederlijk Delen, met eerste collecte voor Broederlijk Delen

–  zaterdag 1 en Palmzondag 2 april: weekendvieringen met tweede collecte voor Broederlijk Delen

–  Verzoeningsviering met biechtgelegenheid op maandag 3 april om 19 uur in Sint-Andries, met het Emmaüskoor

–  Witte Donderdag 6 april: viering om 19 uur in Sint-Baafs, met het Emmaüskoor

–  Goede Vrijdag 7 april: Sobere rijstmaaltijd (of soep en brood voor wie geen rijst lust) om 12 uur in Huize Wellecome. Deelnemers kunnen een vrijwillige bijdrage doen voor Broederlijk Delen.

–  Goede Vrijdag 7 april: Kruisweg om 15 uur in onze 3 kerken

–  Goede Vrijdag 7 april: Kruisverering om 19 uur in Sint-Michiel, met het Emmaüskoor

–  Paaszaterdag 8 april: Paaswake om 20 uur in Sint-Baafs, met Solied

–  Paaszondag 9 april: Paasviering om 9 uur in Sint-Andries, met het Gregoriaans Koor