Weekendvieringen vanaf september

Vanaf het eerste weekend van september verandert het aanbod van de weekendvieringen in de hele Emmaüsparochie. We bieden dan weer elk weekend in elk van onze vijf kerken een eucharistieviering aan. Maar de nieuwe regeling zal enigszins afwijken van het systeem dat we tot voor deze zomer kenden.

Sint-Andries steeds op zondag

In Sint-Andries zal de viering elke week op zondag om 9.30 uur plaatsvinden.

Wisselbeurt voor de andere kerken

Sint-Baafs en Sint-Willibrord gaan een duo vormen en onderling afwisselen. Ook Sint-Godelieve en Sint-Michiel gaan zo’n duo worden en afwisselen. Of de viering op zaterdag dan wel zondag valt hangt af van het hoeveelste weekend van de maand het is. Daarbij bepaalt de zondag om het hoeveelste weekend van de maand het gaat.

Sint-Baafs en Sint-Willibrord

In de kerk van Sint-Baafs is de weekendmis op de eerste, derde en vijfde zondag van de maand om 10.30 uur, en de andere weekends op zaterdag om 18 uur.

Voor Sint-Willibrord geldt het omgekeerde. Daar is er een viering op de tweede en de vierde zondag van de maand om 10.30 uur, en de andere weekends op zaterdag om 18.00 uur.

Sint-Godelieve en Sint-Michiel

In de kerk van Sint-Godelieve is de weekendmis op de eerste, derde en vijfde zondag van de maand om 11 uur, en de andere weekends op zaterdag om 16.30 uur.

In de kerk van Sint-Michiel is er een viering op de tweede en de vierde zondag van de maand om 11 uur, en de andere weekends op zaterdag om 16.30 uur.

U vindt het nieuwe aanbod overzichtelijk samengevat in de tabel hieronder.

Vanaf 2 en 3 september

Voor de ene kerk is de ingreep al wat ingrijpender dan voor de andere. De nieuwe regeling moet het mogelijk maken om met twee vaste priesters en beperkte inschakeling van priesters die niet (meer) vast aan de Emmaüsparochie verbonden zijn toch elk weekend een eucharistieviering in elk van onze vijf kerken te blijven aanbieden. Zoals eerder al aangegeven: wanneer over één tot twee jaar één van onze beide vaste priesters met pensioen zal gaan, zullen we noodgedwongen moeten overschakelen op een nieuwe regeling met een drastisch beperkter aanbod.

Deze nieuwe regeling gaat in tijdens het weekend van zaterdag 2 en zondag 3 september.

Weekendvieringen vanaf september