25 en 29/6: afscheid van 2 kerken

Eind juni 2022 neemt onze Emmaüsparochie afscheid van de kerken Sint-Godelieve en Sint-Willibrord. De sluiting van beide kerken is het gevolg van een decreet dat bisschop Lode Aerts goedkeurde en kadert in het Kerkenplan van de Emmaüsparochie. Dat voorziet in de eerstkomende jaren de bouw van een nieuwe Emmaüskerk en -campus aan de Barrièrestraat in Sint-Michiels en de sluiting van alle vijf de bestaande kerken.
Zoals dat kerken past, wordt van beide kerken afscheid genomen met een eucharistieviering, de laatste ‘gewone’ eucharistieviering die in de kerk plaatsvindt.

Sint-Godelieve

In de Sint-Godelievekerk is de afscheidsviering op zaterdag 25 juni, de laatste zaterdag van de maand. Deze mis begint op het gewone uur van de zaterdagmis, om 18 uur dus.
De leden van het Emmaüskoor worden opgeroepen om deze viering bij te wonen ne muzikaal te ondersteunen.
Meteen na afloop van de mis wordt de parochianen een afscheidsdrink aangeboden.

Sint-Willibrord

In Sint-Willibrord vindt de wekelijkse midweekviering van de Emmaüsparochie plaats. En dus wordt de laatste midweekviering ook de afscheidsviering. Die vindt plaats op woensdag 29 juni om 18.30 uur.
Deze viering wordt opgeluisterd door het Gregoriaans Koor van Sint-Willibrord, dat 35 jaar geleden in deze kerk boven de doopvont gehouden werd.
Ook na afloop van deze viering zijn de parochianen welkom voor een afscheidsdrink. Die vindt in de kerk zelf plaats.

Alle Emmaüssers worden hartelijk uitgenodigd om deze afscheidsvieringen bij te wonen en beide kerken zo een waardige finale te bezorgen. En om achteraf, wellicht niet zonder een tikje melancholie, het glas te heffen op het vele mooie dat de voorbije jaren binnen de muren van deze kerken plaats mocht vinden.

25 en 29/6: afscheid van 2 kerken