Bidden voor vrede: 6, 7 en 8 sept.

Rond het feest van Maria Geboorte op 8 september viert onze Emmaüsparochie elk jaar drie weekdagen na elkaar eucharistie uit dankbaarheid voor Onze Lieve Vrouw en om bij haar te smeken om vrede in de wereld en ook in eigen kring, in onze gezinnen en families.

Dit jaar vinden deze vieringen plaats op woensdag 6, donderdag 7 en vrijdag 8 september.

Tot vorig jaar vonden deze vieringen telkens plaats in de kapel van ’t Boompje. Maar om de eigenaars van de kapel niet langer te belasten worden de drie missen vanaf dit jaar gepland in de kerk van Sint-Andries, telkens om 8.30 uur.

8 september 1944

Deze jaarlijkse traditie vond zijn oorsprong toen op 8 september 1944 Brugge bevrijd werd, maar in die laatste dagen van de oorlog wel eerst nog mensen gefusilleerd werden door de Duitse bezetter.

Dat oorlog en geweld nooit écht ver weg zijn, heeft Europa het voorbije anderhalf jaar pijnlijk moeten ervaren. Dat maakt bidden voor vrede, en blìjven bidden voor vrede, tot een meer dan ooit zinvolle activiteit.

Bidden voor vrede: 6, 7 en 8 sept.