Eerste communie 3 en 4 oktober

Familienieuws, Nieuws

De eerstecommunicantjes van vorig werkjaar tellen stilaan de dagen naar hun communiefeest af. De corona-perikelen zorgden voor uitstel, voor aanpassingen en voor puzzelwerk. Maar het is gelukt: wij vieren alle eerste communies van onze Emmaüsparochie in de kerk van Sint-Baafs op 3 en 4 oktober. We doen dat bubbelgewijs.

In oktober 2019 startte de ontdekkingstocht van de eerstecommunicanten. Ze gingen vol goede moed op weg naar hun ‘feest aan de tafel van Jezus’. Hun rugzakje werd gevuld met rituelen en symbolen om als een vriend van Jezus door het leven te stappen.

Tijdens de moeilijke coronamaanden probeerden we de verbondenheid verder voelbaar te maken. Het was zeker niet altijd eenvoudig, maar op 3 en 4 oktober vieren we feest! We laten onze zevenjarigen hun geloofsstapje zetten.

Streaming

Het wordt vast en zeker een blij samenzijn. Uiteraard houden we het superveilig. Helaas kunnen er geen extra plaatsen aangeboden worden aan de parochianen. De veiligheid zou in het gedrang komen. We hopen dat jullie dit begrijpen.

We bieden de familie van de communicanten die er door de coronabeperkingen niet bij kunnen zijn in de kerk, wel de mogelijkheid om de plechtigheid via streaming te volgen op hun pc of tv thuis. Daartoe zullen de families nog een paswoord bezorgd krijgen. Om privacyreden kunnen alleen de mensen die het paswoord kennen de gestreamde plechtigheid volgen.

Mee supporteren

Het zou fijn zijn als onze hele parochie vanop afstand meeleeft, als jullie mee supporteren voor onze communicantjes en hun familie. Neem hen maar even in gedachten tijdens hun eerstecommunieweekend. Want met een beetje uitstel worden zij dan ‘vriend van Jezus’.

Dankjewel aan de gelegenheidswerkgroep van ouders die de communieviering mee uitwerkte. Dankjewel aan alle mensen die een handje helpen voor en na de viering, zodat alles vlot verlopen kan. Fijn dat we op zoveel mensen kunnen rekenen!

We wensen alle kinderen en hun ouders een feestelijke en deugddoende dag toe. Bubbelgewijs…

De werkgroep Eerste communie & Kindervieringen
van de Emmaüsparochie